Labels

Pages

Wednesday, August 29, 2012

Kenyataan Rasmi Terhadap Isu BKPJM




Bismillahirrahmanirrahim…

Sepertimana firman Allah Taala yang bermaksud :
dan pasti kami akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta,jiwa,dan buah-buahan.Dan sampaikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar  (Surah Al-Baqarah : 155 )
Dalam mengharungi satu perjalanan yang dinamakan sebagai jalan perjuangan, tidak pernah lekang daripada mehnah, ujian dan dugaan. Jalan perjuangan ini juga tidak pernah dibentangkan dengan permaidani berwarna merah dan dibiarkan dalam keadaan selesa, bahkan dibentangkan dengan duri-duri perjuangan. Barangsiapa yang berjuang, yang merasakan dirinya dalam keadaan selesa,maka itu bukanlah dinamakan perjuangan.
Acapkali kita mendengar Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) diuji dengan bermacam-macam ujian. Bermulanya dengan BKAN Selangor, Terengganu,  Perak, Melaka  dan sebagainya, sehinggalah kini Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor Mesir (BKPJM)  pula diuji dengan ujian yang tersendiri. Antara ujian yang dihadapi oleh Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) adalah seperti ujian seputar hak mahasiswa, hak berorganisasi, salah laku pegawai anak negeri dan sebagainya. Kami di peringkat  Dewan Perwakilan Mahasiswi Iskandariah turut merasa kecewa dan terkilan dengan tindakan yang tidak sepatutnya daripada pihak-pihak tertentu terhadap mana-mana  Badan Kebajikan Anak Negeri dan kini pula kepada keluarga kita, BKPJM. Sekiranya kita lihat, sepatutnya hak mahasiswa ini dilunaskan dengan sebaiknya oleh mereka yang diberi amanah untuk menjaga anak-anak Malaysia disini, akan tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.
Dalam hadith ada menyebut : “Perumpamaan orang-orang mukmin dalam hal mencintai,saling mengasihi dan menyayang,bagaikan sebuah tubuh. Apabila salah satu anggota tubuh merasa sakit, maka seluruh tubuh merasa sakit, tidak dapat tidur dan merasa lemah” (Riwayat Muslim)
Untuk BKPJM, kami di peringkat Pmram Cawangan  Iskandariah akan tetap bersama kalian. Janganlah kalian merasa sedih hati dan berputus asa dalam membawa agenda dakwah Islam ini. Semoga kalian terus kuat dan thabat dalam perjalanan yang dinamakan jalan perjuangan ini. Moga langkah-langkah kita ini mendapat keredhaan Allah Taala, insyaAllah.

“Memartabat Keilmuan Memimpin Kesatuan”

Sirru ‘ala barakatillah
Nur Amnani faten Bt Paiman,
Pengerusi
Dewan Perwakilan Mahasiswi Iskandariah
Sesi 2012/2013

No comments:

Post a Comment