Labels

Pages

Sunday, August 12, 2012

Himpunan Aktivis PMRAM Medium Penyatuan Gerak Kerja Aktivis

 
KAHERAH, 11 Ogos 2012 -- Dalam memastikan kelangsungan sebuah organisasi terus bertahan lebih teguh maka generasi penggerakknya perlu sentiasa berkualiti dalam setiap perancangan dan gerak kerja.
 
Oleh yang demikian, pada 9 Ogos yang lalu satu program telah dianjurkan di bawah Lajnah dan Unit Perancang &  Panitia PMRAM 2012. Program yang dinamakan sebagai Himpunan Aktivis PMRAM -Siri Pertama ini telah berjaya mengumpulkan Pengarah dan Timbalan Pengarah unit-unit yang berada dibawah PMRAM.
 
Dengan tema "Jiwa Besar Terasi Dasar " program ini direncanakan oleh Pusat Sumber Tenaga PMRAM ( PESAT ) bagi memastikan aktivis-aktivis PMRAM diberikan pengisian yang terbaik dalam memastikan budaya kerja dilaksanakan dengan amanah dan konsisten.
 
Himpunan Aktivis PMRAM yang diadakan di Wisma Sultan Muhammad  V ini, memberikan beberapa pengisian penting untuk aktivis lebih memahami peranan dan fungsi mereka dalam gerak kerja di setiap posisi unit masing-masing. 
 
Penerangan fungsi dan unit-unit PMRAM telah disampaikan oleh Timbalan Presiden PMRAM 2012, Saudara Zulhafeez Ahmad Zahidi juga merangkap sebagai Ketua Lajnah Perancang dan Panitia PMRAM 2012. Sesi perbincangan dua hala juga memberikan peluang kepada aktivis untuk berkongsi permasalahan dan cadangan yang dirasakan perlu bagi memastikan PMRAM terus bertahan .
 
Penghasilan kertas kerja yang berkualiti pula telah dibentangkan oleh Setiausaha Agung PMRAM 2012, Saudara Norhalis Syafiq bin Ahmad. Pelbagai persoalan telah diperbincangkan bersama aktivis terutamanya berkenaan dengan pengurusan setiap unit.
 
"Aktivis adalah tulang belakang kepada PMRAM dalam memastikan perjalanan PMRAM bergerak sebaik mungkin.  Kalian perlu merasakan bahawa peranan dan posisi aktivis bukan satu perkara picisan bahkan menjadi aset sangat penting untuk pentadbiran PMRAM" ujar Saudara Abdul Aziz Bin Ali, Presiden PMRAM 2012 di dalam ucapan perasmian sekaligus merasmikan Himpunan Aktivis PMRAM 2012.
 
-

No comments:

Post a Comment