Labels

Pages

Wednesday, August 29, 2012

Haflah Aidilfitri PMRAM Dibanjiri Ribuan Mahasiswa

 




KAHERAH, 27 Ogos 2012-- Lebih 2,000 mahasiswa mahasiwi Malaysia dari pelbagai bidang pengajian telah membanjiri  Majlis Rumah Terbuka, Haflah Aidilfitri PMRAM 2012 (HATI '12)  yang diadakan di  Dataran Rumah Negeri Hayyu Asyir di sini semalam.
Walaupun majlis tersebut diuar-uarkan bermula pada jam 1 petang, namun mahasiswa dan mahasiswi Malaysia sudah mula kelihatan tiba di kawasan dataran seawal jam 12.30 tengahari.
 
Majlis yang sepatutnya berlangsung sehingga pukul 4.30 petang itu juga telah dilanjutkan sehingga jam 5.30 petang disebabkan kehadiran tetamu yang tidak surut henti.
 
Tetamu kehormat yang turut mengunjungi rumah terbuka PMRAM kali ini ialah TYT Duta Besar Malaysia Ke Kaherah, Prof. Dato' Dr. Mohd Fakhrudin Abdul Mukti dan isteri,  pegawai-pegawai Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK), pegawai-pegawai Education Malaysia Egypt (EME), Pegawai-pegawai Hal Ehwal Pelajar Negeri, pimpinan pelajar luar negara, dan pimpinan PMRAM Cawangan.
 
TYT Duta Besar Malaysia Ke Kaherah sempat mengambil peluang beramah mesra dengan tetamu yang hadir dan memberikan ucapan mewakili kerajaan Malaysia. Turut hadir ialah mantan Presiden PMRAM 2011 merangkap penasihat PMRAM 2012, saudara Muhammad Zuhaili Bin Saiman dan keluarga.
 
Selain berpeluang menjamu selera dengan pelbagai jenis juadah, tetamu turut dihidangkan dengan persembahan nasyid daripada Keluarga Pelajar Islam Perak Mesir (KPIPM), deklamasi sajak, tayangan video dan pelbagai pengisian yang menarik.
 
Barisan Badan Pengurus PMRAM yang diketuai oleh Presiden PMRAM 2012, saudara Abdul Aziz bin Ali mengambil peluang bersalam-salaman dengan tetamu yang hadir serta beramah-mesra.
 
Sebelum majlis bersurai pada jam 5.45 petang, pelaksana program diwakili Timbalan Pengarah HATI '12, saudari Siti hajar Aishah binti Sakdon mengambil kesempatan untuk  mengucapkan selamat hari raya kepada seluruh tenaga pelaksana termasuk mereka yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan program penuh bermakna tersebut.
 
"Menu istimewa sempena HATI '12 adalah Nasi Minyak Mesra Desa. Ianya unik kerana ia dimasak mengikut Zon Taakhi, dimana setiap zon mewakili 4 buah negeri dan 3 muhafazah" ujar Pengarah Haflah Aidilfitri PMRAM 2012 (HATI '12), saudara Muhammad Al-Amin Bin Haji Salleh.  
 
Menurut beliau sebanyak 10 guni beras dan lebih 250 ekor ayam serta beberapa menu tambahan telah dimasak bagi menyediakan makanan kepada tetamu yang hadir. Manakala tenaga kerja pula melibatkan seramai 100 AJK pelaksana termasuk 60 tukang masak terpilih.

No comments:

Post a Comment