Labels

Pages

Sunday, October 30, 2011

Gelombang Kepimpinan Setiap Cawangan Bukti Kebersamaan




KAHERAH, 26 Okt - Lajnah & Unit Perancang dan Panitia sekali lagi telah berjaya mengadakan satu program khusus bagi menghimpunkan seluruh pimpinan cawangan diperingkat BKAN dan DPM yang juga diberi nama program "Hari Pembentangan Etika PMRAM 2011".

Program tersebut diadakan di rumah Terengganu bagi AJKT ikhwah dan rumah Selangor bagi AJKT akhawat.

Program sulung selepas kenaikan pimpinan baru sesi 2011/2012 ini berobjektifkan penerapan nilai-nilai ukhuwah dan kebersamaan barisan kepimpinan dalam menyelaraskan gerak kerja diperingkat pusat dan cawangan.

Ini dapat dibuktikan melalui kehadiran yang hampir 100% AJKT bagi seluruh pimpinan PMRAM cawangan BKAN dan DPM.

Selain itu, komitmen serta respon yang diberikan dalam setiap agenda dan slot perbincangan amat membanggakan.

Antara agenda utama yang difokuskan ialah pembentangan etika bagi setiap portfolio.

Komitmen dan kerjasama yang baik dari seluruh pimpinan cawangan dapat dibuktikan didalam GKB melalui Ujian Pengukuhan Etika Gerak Kerja dimana soalan-soalan yang dihidangkan tidak tertumpu kepada portfolio masing-masing, bahkan soalan-soalan berbentuk etika gerak kerja untuk semua portfolio yang menjadi fokus utama.

Ini menzahirkan lagi kebersamaan dan ukhuwah yang terjalin baik antara pimpinan.

" Pimpinan semestinya mempunyai sikap yang dapat dicontohi serta bersedia berubah kepada yang lebih baik dan mengaplikasikan sistem gerak kerja yang berkualiti. Bertepatan dengan kalam Dr Yusof al- Qardawi, 'Mengubah mentaliti itu lebih baik daripada mengubah sistem ", tegas Saudari Nurain Yaacob, Timbalan Pengerusi HEWI PMRAM dalam ucapan yang beliau semalam.

( sumber : pmram.org )

No comments:

Post a Comment