Labels

Pages

Sunday, October 17, 2010

Roadshow Gempur Syakhsiah di Iskandariah





Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir PMRAM dibawah Lajnah (Unit) Dakwah dan Pembangunan Insan PMRAM akan menganjurkan siri jelajah seluruh cawangan PMRAM. Siri ini yang diberi nama Roadshow Gempur Syakhsiah hasil gabungan tiga Unit utama dibawah Lajnah tersebut iaitu Unit Biah Solehah, Unit Hisbah dan Unit Bait Muslim.

Ketiga-tiga unit ini berperanan dalam menjaga dan memastikan Biah yang baik di Mesir ini berterusan dan berkekalan bahkan bertindak memperbaikinya dari masa ke semasa. Memandangkan suasana di Mesir adalah dalam keadaan membimbangkan terutamanya bagi mahasiswi, oleh itu, gabungan tiga unit ini dalam roadshow kali ini diharap dapat memberikan lagi pendedahan dan perkongsian ilmu yang baik.

Roadshow kali ini bertemakan " Membina Langkah Mungkar Dicegah" akan menjelajah ke seluruh cawangan PMRAM mengikut permintaan yang akan bermula pada 18 Oktober ini di Damanhur, dan beberapa lagi cawangan antaranya Iskandariah pada 19 Oktober ini.

Oleh itu, semua mahasiswa dan mahasiswi dari Pengajian Islam dan Perubatan Iskandariah dijemput hadir untuk mendengar penerangan dan kupasan yang akan diadakan pada:

Tarikh: 19 oktober 2010
Masa : 1.00 petang
Tempat: Dewan Zajlatul Abidah (Markaz Pmram Cawangan Iskandariah)

" Membina Langkah Mungkar Dicegah "
"Kemantapan Fikrah membina syakhsiah"
"Kesatuan Ukhuwah Manifestasi Tarbiyah"

sumber: PMRAM
unit dakwah pembangunan insan DPMI 10/11

No comments:

Post a Comment