Labels

Pages

Wednesday, November 9, 2011

RATNA 2011 : Perintis Kesatuan Mahasiswi Islam Asean




KAHERAH, 9 Nov - Agenda pembawakan HEWI PMRAM terus diperkukuhkan lagi dengan jalinan kerjasama WEHDAH PPMI dalam penganjuran sebuah program sempena E'dul Adha 1432H yang dikenali dengan RATNA 2011 (Rumah Terbuka Negara-negara Asean) .

Penganjuran RATNA 2011 juga mendapat kerjasama daripada negara-negara Asean yang berlangsung di Masjid Salam, Hayyu Asyir semalam.

Turut diundang wakil dari setiap wakil negara-negara Asean, PMRAM cawangan dan Indonesia. Kehadiran tetamu yang pelbagai latar belakang memeriahkan lagi suasana rumah terbuka ini.

Gandingan ucapan daripada 2 Presiden iaitu Saudara Muhamad Zuhaili bin Saiman selaku Presiden PMRAM dan Saudara Abu Nashar Al-Bukhari selaku Presiden PPMI menghangatkan lagi suasana program yang julung kali diadakan ini.

Pelbagai pengisian gabungan diantara Malaysia dan Indonesia telah disajikan kepada para tetamu yang hadir.

Majlis disempurnakan dengan bacaan doa penutupan oleh Saudari Nurul Hasanah binti Yahuza selaku Naib Pengerusi Hewi II (Unit Dakwah dan Pembangunan Insan) seterusnya diakhiri dengan jamuan makan yang disajikan dengan pelbagai menu hasil gabungan 2 Negara.

" RATNA 2011 membuktikan bahawa HEWI PMRAM terus merencanakan agenda pembawaan HEWI PMRAM sesi ini ' Kesatuan Ukhuwah Manifestasi Tarbiah' agar ianya dapat dijayakan dengan semaksima mungkin sekaligus memperkukuhkan kerjasama yang sedia terjalin di antara negara-negara Asean, " ujar Saudari Nurlida Kelima selaku Timbalan Pengarah RATNA 2011.


(sumber : pmram.org)

No comments:

Post a Comment