Labels

Pages

Sunday, January 2, 2011

Isu BKAN Melaka : Pertahankan Kesatuan Fokuskan Pelajaran

selamatkan bkan melaka.jpgKAHERAH, 31 Dis - Kehadiran Ketua Menteri Melaka, Datuk Mohd Ali Rustam ke bumi Mesir untuk merasmikan bangunan baru pelajar-pelajar Melaka Mesir menimbulkan persoalan kepada seluruh penuntut Malaysia di sini apabila Ketua Menteri menyuarakan hasratnya untuk mewujudkan persatuan baru yang menaungi anak-anak melaka Mesir iaitu Ikatan Mahasiswa Anak Melaka Mesir(IMAM).

Khabar yang kurang menyenangkan ini sememangnya sedikit sebanyak telah menggangu tumpuan dan konsentrasi pelajar-pelajar Melaka terhadap pelajaran lebih-lebih lagi sekarang ini merupakan waktu terdesak untuk pelajar-pelajar membuat persediaan sempena peperiksaan semesta pertama yang bakal berlangsung beberapa hari lagi.

PMRAM melalui Ketua Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa, Saudara Abdul Aziz bin Ali, mengharapkan kepada seluruh warga Melaka Mesir supaya bersabar di atas segala masalah yang menimpa dan terus mempertahankan kesatuan ahli-ahli Melaka di bawah Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM).

Jangan jadikan perkara tersebut sebagai sesuatu yang dapat melemahkan dan menjatuhkan semangat dan integriti kita selaku mahasiswa dan mahasiswi Islam yang menuntut di Mesir ini.

Apa yang lebih penting sekarang kepada ahli-ahli Melaka, janganlah mudah menyerah kalah dengan permasalahan yang berlaku ini. Teruskan memberi fokus dan lakukan persiapan sebaik mungkin demi mencapai keputusan yang terbaik dalam peperiksaan nanti.

sumber:PMRAM.org

No comments:

Post a Comment