Labels

Pages

Friday, February 5, 2010

Berakhirnya Imtihan...



Alhamdulillah berlabuh sudah tirai imtihan fasal pertama. Kemanakah hala tuju kita selepas ini? Duduk di rumah, jalan-jalan balik ke Kaherah, mengikuti program-program yang disusun oleh DPMI dan PMRAM atau sebagainya?. Keputusannya ada pada tangan anda.

Sahabat-sahabat sekalian...
Marilah sama-sama kita mentajdidkan niat datang ke bumi Anbiya' ini adalah tidak lain dan tidak bukan untuk meneruskan perjuangan para ulama' menerokai khazanah ilmu disamping tidak melupakan amanah sebagai khalifah di muka bumi ini.
Seperti Firman Allah yang bermaksud "Tidak aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk mengabdikan diri kepadaku" . Marilah kita singkap kembali bagaimana para ulama' membahagikan masa dengan seadilnya kepada Allah, ummah dan diri. Mereka menjaga waktu dengan sebaiknya tanpa membiarkan waktu berlalu begitu sahaja. Bagaimana dengan kita sahabat-sahabat?. Pada baki masa yang ada ini ambillah peluang mengutip mutiara-mutiara ilmu, menimba seberapa banyak pengalaman persatuan sebagai bekalan untuk kita pulang ke Malaysia kelak.

Sahabat-sahabat yang dirahmati sekalian,
Banyak program yang di susun atur oleh PMRAM, DPM dan BKAN yang mana tidak lain tidak bukan sebagai nilai tambah kepada Azhariyun untuk meneruskan misi dakwah kita sepertimana Firman Allah "Kamu adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi faedah umat manusia kerana menyuruh berbuat perkara yang baik dan mencegah perkara munkar" Buktikan kita boleh. Majulah Azhariyun untuk Islam.

No comments:

Post a Comment