Labels

Pages

Wednesday, December 14, 2011

Iltiqa' Musyrifah Syaqah kali ke-3 DPMI Mencapai Hadaf

ISKANDARIAH, 14 DISEMBER 2011 – Iltiqa’ Musyrifah Syaqah (IMSAQ) kali ke-3 di bawah anjuran Unit Perumahan Dewan Perwakilan Mahasiswi Iskandariah sesi 2011/2012 telah diadakan bertempat di Dewan Zajlatul Abidah. Seawal jam 1.00 petang , kehadiran musyrifah atau wakil setiap rumah memenuhi Dewan Zajlatul Abidah. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan Ketua Unit Perumahan, saudari Nor Azila binti Mamat.

Antara agenda menarik dalam IMSAQ kali ke-3 ini adalah seperti penerangan daripada Unit Hisbah Cawangan Iskandariah yang diwakili oleh saudari Nurul Bazilah Hussin serta Unit Biah Solehah Cawangan Iskandariah yang diwakili oleh saudari Sharifah Nasyitah binti Syed Hassan. Para hadirat yang hadir dilihat memberi tumpuan terhadap penerangan yang diberikan yang mana sangat berkait rapat dengan kehidupan seharian seorang muslimah dan mahasiswi Islam.

Majlis diteruskan lagi dengan membuka ruang perkongsian masalah yang dihadapi oleh setiap rumah diikuti dengan cadangan penyelesaian sama ada daripada pihak DPMI mahupun musyrifah lain yang hadir. Sebelum melabuhkan tirai, majlis diserikan dengan ucapan kalam azimat daripada Timbalan Pengerusi (Unit Perancang) , saudari Nur Amnani Faten binti Paiman yang mana menekankan berkenaan keselamatan mahasiswi sama ada di dalam mahupun di luar rumah serta nasihat agar sentiasa peka terhadap ahli bait masing-masing.

Penutup majlis disempurnakan oleh saudari Nor Azila binti Mamat sendiri selaku pengerusi majlis . Pihak DPMI merakamkan sekalung penghargaan buat semua musyrifah atau wakil setiap rumah atas kesudian memberikan komitmen dengan menghadiri IMSAQ kali ini walaupun masing-masing sibuk membuat persediaan menghadapi imtihan.

No comments:

Post a Comment